Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/4983
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGaiardoni, Chiara-
dc.date.accessioned2022-08-12T07:42:24Z-
dc.date.available2022-08-12T07:42:24Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2039-0114-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1889/4983-
dc.description.abstractNella seconda metà del Novecento e all’inizio del secolo XXI, l’allusività dantesca è un fenomeno piuttosto frequente e può essere distinta in due differenti modalità di ricezione. Da una parte troviamo Vittorio Sereni e Fabio Pusterla, entrambi legati all’area lombarda: dando il massimo risalto all’oggetto, questa linea entra in un fitto dialogo con il realismo della Commedia. In anni più vicini a noi, invece, Rosaria Lo Russo e Guido Caserza mirano alla parodia e alla riscrittura.en_US
dc.description.abstractIn the poetry of the second half of the twentieth century and the first years of the twenty-first century, allusions to Dante are rather frequent and can be divided into two different groups. On the one hand, we find Vittorio Sereni and Fabio Pusterla. They are both connected with the Lombard area which, focusing on the object, draws heavily on the realism of the Commedia. More recently, instead, poets such as Rosaria Lo Russo and Guido Caserza, have aimed at parody and rewriting.en_US
dc.language.isoItalianoen_US
dc.rights© Chiara Gaiardoni, 2018en_US
dc.rightsAttribuzione - Non commerciale 4.0 Internazionale*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.titleDante tra Novecento e Duemila: su alcune scritture poetiche contemporaneeen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Parole rubate / Purloined letters: 2018, 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
F18_9_gaiardoni_novecento.pdf276.48 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons