Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/4979
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorToppan, Laura-
dc.date.accessioned2022-08-12T07:35:40Z-
dc.date.available2022-08-12T07:35:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2039-0114-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1889/4979-
dc.description.abstractMario Luzi si è confrontato con la poesia di Dante sin dagli esordi della sua attività letteraria, tanto che nel tempo i suoi versi hanno assunto il carattere di un moderno viaggio dantesco, pieno d’incertezze, dubbi, inganni. Questo studio illustra una serie di riprese e rielaborazioni dei versi della Commedia, facendo riferimento soprattutto al Purgatorio,all’insegna del tempo e della condizione umana come esperienza di dolore e risarcimento possibile.en_US
dc.description.abstractMario Luzi first approached Dante’s poetry at the very beginning of his literary career. Therefore, over the course of time, his lines have assumed the character of a modern Dantesque journey, full of uncertainties, doubts, and deceits. This article explores a series of rewritings and refigurations of the Commedia, especially the Purgatorio, in the context of questions of time and of the human condition as an experience of pain and possible compensation.en_US
dc.language.isoItalianoen_US
dc.rights© Laura Toppan, 2018en_US
dc.rightsAttribuzione - Non commerciale 4.0 Internazionale*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.title“Dal fondo delle campagne”: dantismi di Mario Luzien_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Parole rubate / Purloined letters: 2018, 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
F18_5_toppan_luzi.pdf272.45 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons