Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/4974
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRolli, Chiara-
dc.date.accessioned2022-08-12T07:16:31Z-
dc.date.available2022-08-12T07:16:31Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2039-0114-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1889/4974-
dc.description.abstractL’Antigone di Sofocle è il dramma antico più di frequente riattualizzato, reinterpretato e riscritto per la scena nei tempi moderni. Questo articolo è dedicato a una delle più note rivisitazioni della tragedia greca, The Island di Athol Fugard e Winston Ntshona, rappresentato per la prima volta in Sud Africa nel 1973 sotto il regime di apartheid. Si tratta della rappresentazione di Antigone in una prigione: per i due protagonisti del dramma “fare Antigone” è un atto di resistenza politica contro il potere brutale dello stato.en_US
dc.description.abstractNo play of the ancient world has been revived, revised, or rewritten for performance as often in modern times as Sophocles’ Antigone. This study focuses on one of the most renowned African refigurations of the Greek tragedy, The Island by Fugard, Kani, and Ntshona. First performed in South Africa in 1973 under the apartheid regime, The Island is a play about putting on Antigone in prison. For the two protagonists of the play, “Doing Antigone” is an act of political resistance to the brutalizing power of the state.en_US
dc.language.isoItalianoen_US
dc.rights© Chiara Rolli, 2018en_US
dc.rightsAttribuzione - Non commerciale 4.0 Internazionale*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.titleUn processo ad Antigone. “The Island” di Athol Fugard, John Kani e Winston Ntshonaen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Parole rubate / Purloined letters: 2018, 17

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
F17_11_rolli_antigone.pdf285.54 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons