Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/5038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFix, Florence-
dc.date.accessioned2022-08-12T09:51:57Z-
dc.date.available2022-08-12T09:51:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2039-0114-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1889/5038-
dc.description.abstractNella pièce pubblicata nel 2003 col titolo Carré blanc, Yves Ravey propone il monologo di un appassionato d’arte che parla continuamente del quadro di Kazimir Malevich dallo stesso titolo. Il dipinto però non è mostrato in scena e la citazione di un quadro invisibile, questo rinvio negativo, permette una paradossale riflessione sul significato dell’arte e della stessa tecnica della citazione.en_US
dc.description.abstractIn his 2003 play titled Carré blanc, Yves Ravey launches into the monologue of an art enthusiast who incessantly talks about Kazimir Malevich’s painting with the same title. However, the painting is not shown on the scene and the reference to an invisible painting enables him to comment paradoxically on the meaning of art and the very technique of quotation.en_US
dc.language.isoFranceseen_US
dc.rights© Florence Fix, 2017en_US
dc.rightsAttribuzione - Non commerciale 4.0 Internazionale*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.titleScène exposée, tableau soustrait: “Carré blanc” d’Yves Raveyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Parole rubate / Purloined letters: 2017, 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
F15_14_fix_ravey.pdf289.65 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons