Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/424
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTammaro, Anna Maria-
dc.contributor.advisorSalarelli, Alberto-
dc.contributor.advisorConti, Guido-
dc.contributor.authorPerrone, Agnese-
dc.date.accessioned2005-03-21T10:33:51Z-
dc.date.available2005-03-21T10:33:51Z-
dc.date.issued2005-02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1889/424-
dc.description.abstractE-book: definizione, diffusione e accessibilita' . Primo obiettivo di questa tesi e' stata la ricerca di una definizione che meglio indicasse cosa si intende per libro elettronico. Successivamente si sono analizzati i potenziali usi di questo mezzo, comparandone diversi formati. Infine un'indagine indica quale sia il livello di diffusione e le problematiche di accesso dell'e-book tra gli studenti dell'Universita' di Parma.en
dc.description.abstractE-book: definition, diffusion and accessibility. The first step is the research of a unique definition concerning this support, known as e-book. The second aim is the analysis concerning its potential use and users, with a comparison between different formats. At last a survey shows which are the diffusion level and the e-book accessibilty problems among the Parma University students.en
dc.format.extent1316326 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoit-
dc.publisherUniversità degli Studi di Parma; Facoltà di Lettere e Filosofiaen
dc.relation.ispartofseriesConservazione dei Beni Culturali. Tesi-
dc.subject.ddc070.579 7en
dc.subject.othere-booken
dc.subject.otherutenteen
dc.subject.otheraccessoen
dc.subject.otherusabilitàen
dc.subject.otherlibro elettronicoen
dc.titleIndagine sull'uso dell'e-book in taliaen
dc.title.alternativeA survey about the e-book use in Italyen
dc.typeBachelor thesis-
dc.description.fulltextopenen
Appears in Collections:Tesi di laurea

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
e-book in Italia.PDF1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons