Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/3648
Title: Musica è Scuola : l'influenza di un training musicale sui processi motori e attentivi di bambini di scuola primaria in uno studio sperimentale
Other Titles: Music is School : the influence of musical training on motor and attentive processes of primary school children
Authors: Zucchelli , Monia
Issue Date: 27-Mar-2018
Publisher: Università di Parma. Dipartimento di Medicina e Chirurgia
Document Type: Bachelor thesis
Abstract: Il training musicale in bambini di scuola primaria promuove il potenziamento delle abilita' motorio-prassiche, di attenzione e di scrittura, in particolare negli aspetti ritmici e di motricita' fine e nel controllo dell' interferenza cognitiva.
Musical training in primary school children promotes the improvement of motor-practical, attentive and writing skills, in particular in the rhythmic and fine motor aspects and in the control of cognitive interference.
Appears in Collections:Psicobiologia e Neuroscienze Cognitive, Tesi di laurea magistrale

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESI.pdfstudio di ricerca2.1 MBAdobe PDFView/Open
sommario.pdfindice dello studio di ricerca78.41 kBAdobe PDFView/Open
frontespizio.pdfcopertina dello studio di ricerca157.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.