Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/2693
Title: L'insegnamento intensivo del progetto. Un esperimento di didattica internazionale
Other Titles: Intensive teaching for the architectural project. An international didactic experience
Authors: Marzo, Mauro
Issue Date: 5-Mar-2014
Document Type: Article
Abstract: L'articolo illustra l'esperienza dell'Erasmus Intensive Programme intitolato “Fortified Places” svoltosi in tre edizioni, tra l'aprile del 2012 e il febbraio 2014, a Venezia, Parigi e Siviglia, e indaga il metodo di insegnamento del progetto adottato nell'iniziativa. La discussione sui progetti si è svolta a più livelli incrociati tra loro: studenti-studenti, studenti-docenti, docenti-docenti e questo ha arricchito notevolmente lo scambio di informazioni e metodi didattici intorno al progetto. Svolgendosi in tale modalità, il trasferimento del sapere, dei punti di vista e delle conoscenze è avvenuto sia sull’asse verticale (docente-allievo), sia sull’asse orizzontale (studente-studente, docente-docente).
This article outlines the experience of the Erasmus Intensive Programme entitled "Fortified Places" which took place in three editions, between April 2012 and February 2014, in Venice, Paris and Seville, and investigates the project’s teaching method adopted in such initiative. The discussions surrounding the projects took place at several different intersecting levels: student-to-student, student-to-teacher, teacher-to-teacher; and this greatly enhanced the exchange of information and teaching methods. Given this modality, the transfer of knowledge, skills and different points of view could occur both vertically (teacher - student) as well as horizontally (student-student, teacher-teacher).
Appears in Collections:FAmagazine 26, 2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
04 FAmagazine 26 2014 Marzo.pdfArticolo2.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons