Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/2682
Title: Digital archives. Alcune note
Authors: Zanella, Francesca
Issue Date: Dec-2014
Document Type: Article
Abstract: MoRE è un museo nativo digitale in cui si espongono opere, ma anche un archivio digitale in cui si raccolgono ed organizzano documenti, è una piattaforma a molteplici livelli in cui si confrontano differenti modalità di riflessione sulla contemporaneità: attraverso il dialogo con l’artista, il pensiero critico, l’organizzazione dei documenti, la comunicazione e la indagine sul pubblico. In questo intervento si individuano alcuni riferimenti critici che costituiscono un modello di riferimento per il progetto, in quanto riflettono sulla incidenza della dimensione digitale nella trasformazione del museo e dell’archivio.
MoRE is a digital native museum where projects of artworks are exposed, and also a digital archive where documents about art projects are collected. MoRE is a multi-layered platform where artists, curators, art historians confront each other collecting art projects, organizing their documentation and defining tools for the communication and surveys on the public. In this paper some critical references are identified, that constitute a model for the project as they reflect on the impact of the digital dimension on the transformation of the museum and archive.
Appears in Collections:2014, Dossier 3. Per un museo del non realizzato. Pratiche digitali per la raccolta, valorizzazione e conservazione del progetto d'arte contemporanea

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3-Zanella_Digital_archives-_Alcune_note (1).pdfArticolo330.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.