Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1889/2570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIsola, Aimaro-
dc.date.accessioned2014-11-14T16:09:54Z-
dc.date.available2014-11-14T16:09:54Z-
dc.date.issued2014-09-
dc.identifier.issn2039-0491-
dc.identifier.other10.12838/issn.20390491/n29.2014/2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1889/2570-
dc.description.abstractL’autore indaga tutto il fascino e l'ambiguità del rapporto fragile e complesso tra Maestro e allievo. E lo fa con il gusto, la statura e la leggerezza di un “vero maestro”. Fondazione di un luogo e formazione del discepolo diventano metafore l'una dell'altra. “Ecco che l’insegnamento diventa lavoro comune. (...) riconoscimento di un linguaggio e di un paesaggio comune, nello spazio, ma soprattutto nel tempo. Paesaggi che ci comprendono e che dobbiamo comprendere.” / The author investigates all the fascination and ambiguity of the fragile and complex relationship between Teacher ("Maestro") and Student. And he does so with the real gusto, stature and lightness of a “true maestro”. The founding of a place and the training of the student become metaphors for one another. “Here is [where] the teaching becomes common work. (...) recognition of the language and a common landscape in the space, but especially over time. Landscapes that understand us and that we must understand.”it
dc.language.isoItalianoit
dc.subjectMaestriit
dc.subjectRapporto Maestro allievoit
dc.subjectInsegnamento dell'architetturait
dc.subjectTrasmissibilità dell'architetturait
dc.titleEravamo Maestri?it
dc.title.alternativeWere we Maestros?it
dc.typeArticleit
dc.subject.miurICAR-14 Composizione architettonica e urbanait
Appears in Collections:FAmagazine 29 2014.
Dieci anni di Festival dell'Architettura / Ten Years of Festival of Architecture


Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FAm n29-2014 pp18-27 Isola.pdfSaggio critico con disegno autografo1.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons